ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ •
Η αλλαγή του τρόπου επιλογής του σημαιοφόρου στις παρελάσεις του δημοτικού σχολείου, η ενίσχυση των πρότυπων σχολείων, η απελευθέρωση των προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών από τον ασφυκτικό έλεγχο της Πολιτείας, η πρόβλεψη για τη δυνατότητα επιλογής, για τους παλαιούς αποφοίτους Λυκείου, για τη συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2020, η κατάργηση της διάκρισης μεταξύ σχολών ελεύθερης πρόσβασης και σχολών στις οποίες οι υποψήφιοι θα εισάγονται με πανελλαδικές εξετάσεις, είναι ορισμένες από τις ρυθμίσεις οι οποίες θα έρθουν στη Βουλή.
Η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, ανέφερε επίσης πως στις ρυθμίσεις αυτές θα συμπεριλαμβάνεται και η επαναφορά της δυνατότητας αναγνώρισης της επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλων σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης κρατών – μελών της ΕΕ και τρίτων χωρών.
Ακόμη, αναφερόμενη στα αποτελέσματα των επαφών της στις ΗΠΑ, σημειώνει ότι το υπουργείο θα προχωρήσει σε ένα νέο θεσμικό πλαίσιο απελευθέρωσης της δημιουργίας ξενόγλωσσων προπτυχιακών τμημάτων και ενίσχυσης των θερινών προγραμμάτων υποδοχής αλλοδαπών φοιτητών.
Ακόμη, ξεκαθαρίζει ότι ο νόμος για τις μετεγγραφές θα «εφαρμοστεί αυστηρά» φέτος. «Σε βάθος χρόνου θα έχουμε το χρόνο να μελετήσουμε και να θεσμοθετήσουμε ένα πιο δίκαιο, αλληλέγγυο και ορθολογικό πλαίσιο για τις μετεγγραφές φοιτητών», αναφέρει.
Τέλος, μιλάει για την ευρεία νομοθετική πρωτοβουλία για τη λειτουργία της ανώτατης εκπαίδευσης που θα προωθήσει το υπουργείο.
Σε αυτό το πνεύμα λοιπόν, άμεσα, την ερχόμενη εβδομάδα, θα υποβληθούν προς συζήτηση στη Βουλή οι εξής διατάξεις:
– η αλλαγή του τρόπου επιλογής του σημαιοφόρου στις παρελάσεις του δημοτικού σχολείου. Σήμερα, η επιλογή σημαιοφόρων πραγματοποιείται με κλήρωση ανάμεσα στο σύνολο των μαθητών της τάξης. Στο εξής τη σημαία θα κρατά ο μαθητής ο οποίος έχει τη μεγαλύτερη επίδοση, καθώς θέλουμε να επιβραβεύσουμε την προσπάθεια έναντι της τύχης και να δώσουμε ένα μήνυμα στους μαθητές να επιδιώκουν να ξεπερνούν διαρκώς, τους ίδιους τους τους εαυτούς,
– η ενίσχυση των πρότυπων σχολείων, της ελευθερίας τους, του ρόλου τους. Η προηγούμενη κυβέρνηση εξάντλησε την ιδεοληψία της σε αυτές τις νησίδες αριστείας του δημόσιου σχολείου, και ξεκινάμε ήδη την αποκατάσταση και ενίσχυσή τους,
– η επείγουσα απελευθέρωση των προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών από τον ασφυκτικό έλεγχο της Πολιτείας, ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν πιο άμεσα στις σύγχρονες ανάγκες των φοιτητών,
– η πρόβλεψη για τη δυνατότητα επιλογής, για τους παλαιούς αποφοίτους Λυκείου, για τη συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2020, είτε με το σύστημα που ίσχυσε το 2019, είτε με το σύστημα που είναι σε ισχύ για το 2020,
– η κατάργηση της διάκρισης μεταξύ σχολών ελεύθερης πρόσβασης και σχολών στις οποίες οι υποψήφιοι θα εισάγονται με πανελλαδικές εξετάσεις,
– η επαναφορά της δυνατότητας αναγνώρισης της επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλων σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης κρατών – μελών της ΕΕ και τρίτων χωρών. Περαιτέρω, η διατήρηση της δυνατότητας αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων, σύμφωνα με την Οδηγία 2005/36/ΕΚ, όπως ενσωματώθηκε στην ελληνική έννομη τάξη με το Π.Δ. 38/10 και ισχύει. Επίσης, η διευκόλυνση διαδικαστικά της διεκπεραίωσης των σχετικών αιτήσεων. Σημειωτέον ότι οι μεγάλες χρονικές καθυστερήσεις που διαπιστώνονται από τη σημερινή λειτουργία του ΣΑΕΠ, θέτουν ζητήματα συμβατότητας του ελληνικού δικαίου με τις υποχρεώσεις που απορρέουν για τα κράτη – μέλη από το ενωσιακό δίκαιο.
dikaiologitika.gr
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου